Închide

Ce vrei să cauți?

Test drive Peugeot 301, o surpriză.. de buget

Timp de o săptămână am întors mental test drive-ul cu Peugeot 301 pe toate părţile. Pur şi simplu nu am ştiut “de unde să apuc” articolul despre o maşină care m-a surprins prin eleganţă, agilitate şi, mai ales, preţ.

Nu e diavolul şoselelor, nu e vreo navă spaţială, nu e nici o maşinuţă mică şi drăgălaşă cu care să defilezi în parcarea din Gaia, joi noaptea. Peugeot 301 e practic, confortabil şi bun la preţ. Este în concurenţă directă cu Skoda Rapid, Fiat Linea, Citroen C-Elysée (maşină cu care împarte platforma, ca şi în cazul Peugeot 107 – Citroen C1), Renault Symbol, dar senzaţia mea e că vrea să muşte mai mult din plăcinta Dacia Logan. Şi, sincer, cred că are şanse.

MODELUL TESTAT & PREŢ

Mulţumită celor de la Eurial Invest Pantelimon, am avut ocazia să testez versiunea de Peugeot 301: Allure, 1.6 VTi, 115 cai putere. Un benzinar nervos, atunci când îi calci pedala de acceleraţie. Preţul modelului testat este de 13.115 euro (cu tot cu TVA), dar preţul unui Peugeot 301 începe de la 9900 (cu tot cu TVA), pentru varianta Acces 1.2 VTi, 72 CP, şi ajunge până la 13.708 euro (cu tot cu TVA), pentru varianta Allure 1.6 HDI, 92 CP. Pentru lista completă de preţuri, click aici.

Peugeot 301

DESIGN EXTERIOR

Provoacă privitorul să întoarcă finuţ capul după ea. Formele sunt la limita dintre agresivitatea leului franţuz şi eleganţă prin simplicitate. Radiatorul te duce cu gândul la Peugeot 508, iar spatele la Fiat Altea. Este o maşină impunătoare: 4,44 metri lungime şi 1,75 lăţime, chiar “am muşcat puţin din caşcaval”, în parcarea din faţa blocului, obişnuit fiind cu Loganul, care se încadra perfect în spaţiul delimitat între mine şi vecini.

Peugeot 301 fata lateral

DESIGN INTERIOR

Confort, confort, confort. Chiar şi pentru o maşină din clasa “buget”, francezii de la Peugeot au respectat leul de pe capotă şi au creat un habitaclu generos, îmbrăcat în tehnologie, în care pasagerii se vor simţi ca acasă, pe canapea cu telecomanda în mână.

Peugeot 301 bord

Volan mare îmbrăcat în piele, schimbător aspectuos, cotieră perfectă pentru braţele mele lungi, frăna de mână îmbrăcată în piele, toate butoanele sunt poziţionate la îndemână, pe consola centrală a maşinii. De fapt, chiar am observat preocuparea aceasta, la Peugeot 301, de a lăsa uşile lipsite de butoane, chiar şi de boxe, boxele faţă fiind plasate pe bord. Nu am putut să îi dau de cap motivului, dar mi s-a părut interesant de menţionat acest lucru. Apropo de tehnologie, portul USB este la locul lui, cum m-am aşteptat, iar cele două spălătoare de parbriz au câte trei jeturi, foarte-foarte eficientă schema. Un mare plus al maşinii este şi portbagajul de 50 de litri + faptul că banchetele sunt rabatabile, ai, slavă Domnului, unde să bagi porcul de Crăciun. :)

Peugeot 301 interior

M-a deranjat un singur lucru, din poziţia mea de condus, martorul de fază scurtă/ fază lungă este ascuns după volan. Chiar dacă nu este “capăt de ţară”, noaptea, la drum lung, trebuie să te apleci spre volan ca să fii sigur că nu îl orbeşti pe cel din faţă cu faza lungă. Asta pentru că atunci când conduci mult cu faza lungă, te cam obişnuieşti cu ea şi nu mai faci foarte uşor diferenţa între ea şi faza scurtă.

CONSUM, PUTERE şi VITEZĂ

Maşina pe care am testat-o avea 800 de kilometri la bord, era nou-nouţă, lucru pe care nu l-am luat în calcul când m-am speriat, în primă fază, de consumul măricel (aproape 10 l/ 100 km în oraş şi 7 – 7,5 litri/ 100 km), oricum, ce-i drept am condus şi oleacă sportiv. Totuşi, sunt sigur că după ce se va “lăsa” motorul, se va regla şi consumul, cum este specificat în fişa tehnică (8,8 l/ 100km – urban, 5,3 l/ 100km- extraurban, 6,5 l/100km – mixt). Tot la capitolul rodaj, a durat ceva până ce cutia de viteze s-a obişnuit cu viteza a 5-a, în primă fază îmi intra în a 3-a când voiam să trec din a 4-a în a 5-a.

Cei 115 cai putere se simt bine la pornirea de pe loc, chiar dacă maşina este greuţă, accelerând în 9,4 secunde 0 – 100 km/h), dar cel mai mult mi-a plăcut faptul că avea putere de accelerare, chiar şi la viteze mari, de la 130 km/h, ajungând repede la 160-170. Viteza maximă, conform fişei maşinii, fiind de 188 km/h.

Peugeot 301 lateral

CONCLUZIE

Pentru segmentul cu care se ia la trântă, Peugeot 301 vine cu temele făcute, ba chiar cu ceva în plus. Vine cu eleganţa, confortul şi tehnologia leului franţuz. Vine cu ambiţia de a demonstra că se poate să smulgi priviri chiar dacă pe etichetă ai un preţ de doar 13.000 de euro. Este o maşină căreia îi place să te surprindă, de la oglinzile care îţi oferă o vizibilitate extraordinară, până la iluminarea finuţă pentru cei aflaţi pe bancheta din spate.

Peugeot 310 spate lateral

TEST DRIVE?

Dacă vreţi să testaţi un Peugeot 301, tot ce trebuie să faceţi este să intraţi aici şi să completaţi formularul. Spor!

[nggallery id=74]

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

Adaugă comentariu