Închide

Ce vrei să cauți?

Subtilitatea e un moment. Prinde-o!

Ieri o bucățică din comunitatea cinematografiei românești de pe Facebook s-a revoltat la un outdoor Pepsi și a pornit o revoltă lejeră în news feed-uri.

Pe scurt, mai multă lume i-a luat partea prin like-uri și share-uri unei domnițe care la rândul ei a luat prea personal un slogan al brandului de băutură carbogazoasă. Sloganul vorbea despre un mood și un moment prin care toată lumea a trecut mai mult ca sigur la un moment dat: acel moment în care ești la film cu persoana de care ești îndrăgostit atât de tare încât nu îți poți lua ochii și buzele de pe ea. Un soi de “hai la mine să vedem un film”, iar filmul rulează de vreo trei ori până să apuci să îl vezi cât de cât, pentru că atenția ta este cu adevărat în altă parte.

Postarea respectivă fără prenume și nume:

pepsi-filmul-e-un-moment

sursă

Acum,  ca de obicei pe Internet, povestea de față va împărți oamenii în două tabere, ambele la fel de dotate în argumente. Una va trage cu tunul în brand, iar cealaltă îi va înțelege joaca și va zâmbi. În câteva zile se va stinge subiectul pentru că va apărea altul și așa o luăm de la capăt. Așa-i pe Internet. Alaltăieri a fost Godină, ieri a fost Antena 3, azi e Pepsi, mâine e “the next big thing” numai bun de generat argumente și contraargumente îmbrăcate în comentarii și share-uri.

Nu am o concluzie specială pentru articolul de față, dar ce mă miră pe mine ușor din “Agitația Ziei” este faptul că tocmai cinefilii nu au prins subtilitatea figurii de stil din mesajul outdoor-ului. Acel “ignoră-l”, care nu este în niciun caz un “dă-l dracu’ de film”. Nici nu mai zic de faptul că nu au apreciat deloc că tinerii din outdoor au plătit bilet să vadă filmul și nu s-au mulțumit cu un FileList și o canapea care le dădea mai multă libertate de mișcare. Netflix and chill, gen. :)

Hai să ne relaxăm sprâncenele, zic!

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

7 comentarii Adaugă comentariu

  1. Pepsi n-are un public atat de … subtil. In plus, punand reclama stradal, vizibila tuturor, e clar ca poti starni reactii de genul. Reclame d-astea “subtile” se pun in medii complet nisate, unde pleci de la premisa ca lumea va intelege mesajul exact.

    Altfel, mie mi se pare absurd ca acum acelasi PEPSI sa-ti fie vandut la Cinema (in Baneasa de exemplu) si tie sa ti se ureze VIZIONARE PLACUTA!

  2. @Emil, sper că, atunci când vei merge la o avanpremieră, o să refuzi din principiu toate paharele de Pepsi, Lipton sau Mirinda care se oferă înainte de începerea filmului. Altfel, faci bâlci degeaba. :(

  3. Irina, cu dezamagire iti spun ca nu fac balci degeaba. Eu mi-am spus de mai mult timp si in mai multe randuri parerea mea despre reclame si publicitate.

    Sa-ti dau un exemplu: atunci cand tu ai anuntat ca nu vei mai calca intr-un KFC, pentru ideea cretina cu Crispy/Crispyan, eu m-am dus intr-un KFC, am comandat o portie mare de crispy si de pe wi-fi-ul lor am dat report la vreo 5 persoane care-si schimbasera numele.

    Pe scurt: eu nu merg intr-un restaurant pentru ca are o reclama cool, ci pt ca-mi plac mancarea, preturile si servirea d-acolo. La fel si cu Pepsi: ma doare undeva c-au angajat o piarizda care-si da importanta. S-o dea afara in suturi sau s-o premieze, ma lasa rece.

    Eu, insa, spun cand o reclama imi place, cand una-mi displace si cand una e ca nuca-n perete. Problemele vor fi din partea cinematografelor care vand Pepsi. In cazul meu, beau lichidul, nu reclama.

    SI oricum ar fi, si dac-as refuza sa mai beau Pepsi vreodata, tot n-as merge la un eveniment pepsi c-o doza de coca-cola, laudandu-ma apoi pe facebook cu isprava mea. Asta sigur nu.

  4. ^ am râs și azi. Mulțumesc! :D

  5. #5 Comentariu nou

    emil, mereu special.

  6. #6 Comentariu nou

    Dincolo de argumentele pro si contra campaniei Pepsi in Bucuresti, de parerile cinefililor sau parerologilor de profesie, de “agitatia zilei” sau alte subtilitati conceptuale (“I leave symbols for the symbol minded” – George Carlin), targhetarea comportamentala si plasarea prost directionata aduc dezavantaje atât pentru consumatori cat și pentru agențiile de publicitate. A afisa intr-un anumit loc o reclama prost targhetatata e ca si cum te-ai trezi in mijlocul situatiei aleia penibile in momentul in care unui cunoscut ii moare o persoana apropiata si tu incercand sa iti prezinti condoleantele, faci o gafa luata in vizor de toti cei din jur. Evident ca va fi ignorata si uitata in scurt timp (la fel cum va fi si cu gafa reclamei Pepsi) insa in locul gafei mai bine ai fi tacut si ai fi dat intelegator din cap. Precum cel care a facut gafa, Pepsi raspunde cu un comunicat tip scuza (“N-am vrut sa sune asa”) si toata lumea merge linistita mai departe catre o alta discutie ..

  7. e un banner interesant si punct :) vorbiti de parca imaginea unei companii e sf. gral.

Adaugă comentariu