Radu a făcut un experiment și a testat “spamăreala” de tip “postat link-uri pe mai multe grupuri de Facebook”, după care a trântit pe blog un articol documentat în stilul lui caracteristic.
Simpatic, detaliat, cu puncte de vedere valabile, însă m-a pierdut la concluzia lui de final, cu care nu sunt de acord:
Nu uitați: întrucât nu vin cititori noi pe blog, singurul motiv pentru care un articol se postează în multe grupuri diferite este pentru a crește artificial numărul de share-uri și like-uri la respectiva pagină, Facebook contorizând apariția în fiecare grup ca pe un share.
Asta pentru că Radu pleacă de premisa greșită cum că oamenii care fac asta înțeleg ceva din statisticile alea și chiar știu că grupurile respective nu livrează. De fapt, în statistici apar click-urile totale venite din Facebook, nu există din păcate informații detaliate (că vin dintr-un share de pe pagina de Facebook a blogului, dintr-un share de pe un grup, dintr-un share dat pe profilul personal etc.), iar cei care fac toată agitația asta nu au răbdare în disperarea lor după trafic să verifice “Bă, ia să nu mai postez câteva zile în grupurile alea, să văd dacă se simte ceva, că poate fac degeaba tot cocalarismul de tip spam!”.
S-a mai vorbit puțin pe marginea acestui subiect și la Webstock, în panel-ul de blogging, când a țopăit din mulțime o părere cum că bloggerii care fac asta fură ochii agențiilor cu numărul mare de like-uri pe care îl au la articole, ele fiind false, pentru că se contorizează fiecare share dat în cele “enșpemii” de grupuri.
Din punctul meu de vedere, agențiile care oferă campanii doar în baza contoarelor de like-uri și RT-uri ar trebui să își găsească oameni competenți care să ofere campanii după mult mai multe criterii.
4 comentarii Adaugă comentariu
Radu se refera strict la numarul de like-uri pe care le are un articol care echivaleaza cu suma totala a apraitiilor pe facebook. Daca l-ai postat pe profil, pagina si pe 20 de grupuri irelevante, articolul are automat 22 de like-uri. Si daca te uiti pe blog la articol o sa vezi ca are 22 likes si o sa zici “mama ce tare e asta! ce de like-uri a luat la un articol in primele 15 secunde”.
Bloggerii vizati de acest articol exact asta fac. Posteaza link-ul in zeci de grupuri ca sa aiba like-uri pe pagina articolului si sa se laude cu asta.
Radu a facut testul cu linckuri scurtate pe care nu prea mai dau multi click.
Nu toti fac spamul asta in grupuri pentru acele like-uri automate.
multi cred (cum si eu credeam pana nu de mult), ca asa le vin oameni noi pe site, depoarece un articol sheruit pe 10 grupuri cu 300.000 oameni (cate 30.000 per grup), va genera multi cititori.
Insa, altfel sta treaba. Daca pui tate si bucu, vine o gramada de gura casca, doar pentru poza aia. La fel daca pui un titlu gen tabloid “da click aici, ramai prost cand vezi ce-a facut prodanca!”.
Ala care da share pe taspe grupuri doar pentru acele 10-20 de likeuri (pe cate grupuri il pune), n-are idee ce e aia blog, feisbuc… (parerea mea).
Am explicat detaliat la el. El a facut SPAM la modul nesimtit. SPAM-ul ala e egal cu 0. Daca, insa, tintesti niste grupuri nisate, acolo ai sanse mari. Pe grupurile televiziunilor de stiri au succes articolele politice (grupul telespectatorilor RTV aduce trafic bun; la b1 chiar exista moderatori care sterg ce nu le convine). El aratase ca pe un grup de IT-isti avea trafic bunicel.
Pe de alta parte, mai e o chestie care nu se spune. Pe fb iti apare uneori X A DISTRIBUIT ACEST LINK PE 30 DE GRUPURI. Zvonul zice asa: cu cat mai multe grupuri, cu atat mai multi oameni vor vedea chestia asta. Multi amici d-ai mei nu vad cand distribui EU ceva, pentru ca nu le apare-n timeline, dar vad atunci cand distribui eu pe 30 de grupuri. Cumva fb te incurajeaza, indirect si fara sa-ti spuna, sa folosesti grupurile fb.
Radu a distribuit pe fiecare grup un alt link, deci nu a aratat ca a distribuit ACELASI link pe 30 de grupuri. Practic a anulat acest avantaj.