Să stai cu ecranul laptopului în față, fără strop de caractere în articol, doar cu o poză cu tine la volanul unui Citroën DS5 în momentul în care te pregăteai să faci dreapta pe un drum ce duce spre cer. Pur și simplu nu știi ce să scrii. Doar stai și visezi la clipele în care te aflai voit într-o navă extraterestră. Ăsta este efectul post-DS5: starea de visare.
Când te afli la volanul unui DS5, toate luminile semafoarelor/ reflectoarelor sunt pe tine. Toți ochii indiscreți ai pietonilor sau soferilor de pe stradă sunt ațintiți spre mașină și, implicit, spre tine.
Toți te judecă și încearcă să își dea seama ce cauți într-o asemenea bijuterie al cărei preț este un mister total pentru ei. Mulți dintre ei chiar simt nevoia să te și întrebe cât ai dat pe ea, în special taximetriștii (care sunt mai tupeiști din fire). Nici nu vreau să știu câți oameni m-au catalogat ca fiind “băiat de bani gata”, “copil favorizat de viață” sau “al dracu’ norocos” în acele momente când strălucirea bijuteriei franțuzești le crăpa retinele până la sângerare.
DS5-ului îi stă bine cu drumul
După o zi de alergat DS5-ul prin București, mi-am dat seama că indiferent cât de admirat este la semafoare mediului urban și oricât de multă senzație face în parcările cluburilor Fratelli și Gaia Boutique, acestui Citroën îi stă bine cu drumul (lung).
În oraș, un Citroën DS5 THP 200 ( 1.6 turbo, 200 de cai) Sport Chich nu se pretează la un demaraj supărat de gălăgios, cum ar face un DS4, de exemplu. Stă prea serios într-o aglomerație bucureșteană de ora 19:00. Iar șoferii complexați care merg pe principiul “Ce, bă, ai mașină șmecheră? Stai că îți iau eu ție fața!” au darul de a omorî toată experiența plăcută de a conduce o mașină frumoasă și puternică.
DS5-ul “se așează” bine în momentul în care depășește un tir pe serpentinele din Dedulești. Prinde viață când îi dă cu fum în faruri unui BMW 320 pe autostradă. Iar drumul perfect croit pentru felul în care arată la interior și exterior este unul dintre cele care taie petele albe și pufoase ale cerului albastru, Transfăgărășanul sau Transalpina. Tocmai din acest motiv am ales “Drumul Regelui” – Transalpina.
Aici norii au ocazia să mângâie formele DS5-ului iar aerul de la 2000 de metri altitudine să îi răcească micuțul motor turbo cu pasiunea cu care aerul de 30.000 de metri răcește un imens motor supărat de Boeing 747.
Pe Transalpina am realizat că suspensiile sport ale DS5-ului nu se înțeleg prea bine cu o bucată mai proastă de drum. Deci dacă aveți de gând să vă luați un Citroën DS5 pentru offroad, să vă gândiți de două-trei ori înainte să faceți asta*. (*glumă) :P O bucată proastă de drum cu un DS5 este ca un zbor cu turbulențe.
În restul drumului, experiența DS5 a fost extrem de confortabilă pentru șofer, pasagerul din față, cât și pentru pasagerii din spate (cei care sunt sacrificați în mod normal – sacii de cartofi, cu se zice în popor). De data asta pasagerii din spate aproape că dormeau pe serpentinele strânse de pe Transalpina (adânc scufundați în bancheta din piele) iar în restul timpului se bucurau de plafonul de sticlă al mașinii.
Nu m-a înșelat privirea la evenimentul de lansarecând am văzut o frumusețe de mașină în DS5 și nici nu mi-am înșelat așteptările când mi-am zis în minte “Mamă, ce o să mă distrez cu mașina asta!” în momentul în care am pus pentru prima dată mâna pe volanul ei.
Prețul versiunii de Citroën DS5 pe care am condus-o este de 38.600 de euro (cu tot cu TVA). Este cea mai puternică versiune de DS5, are tot ce vrea sufletul tău pe ea: climă, piele, piesă de sunet (subwoofer în portbagaj), navigație super precisă etc. Piesa de rezistență este Head-up Display-ul de deasupra volanului, care va da un plus senzației de pilotaj și care afișează kilometrajul, pilotul automat și indicațiile primite de la sistemul de navigare.
Consumul este mai mult decât decent pentru o mașină cu care alergi serios pe drumurile patriei: 10-11 litri la suta de km în oraș, 7-8 l la suta de km la drum lung. Sistemul de frânare este impecabil. Accelerația este divină și ajută enorm în depășirile pe care ești nevoit să le faci pe drumurile patriei. Portbagajul este spațios. Scaunele sunt o combinație de sport cu confort. Detaliile interioare sunt îmbunătățite față de cele de la DS4.
Ce să mai! Citroën DS5 este mașina la care o să visez o bună bucată de timp și pe care vreau să mi-o cumpăr la un moment dat. Asta pentru că este fix pe stilul meu și rezonez extrem de mult cu coolness-conceptul gamei DS.
4 comentarii Adaugă comentariu
Numai designul exterior m-a lasat fara cuvinte.
Cred ca dupa un test drive nu m-as mai da jos de la volan.
@Alecs, fix asta simțeam și eu! :)) voiam să fug cu mașina-n lume! :))
La banii aia mi-as lua oricand un Lexus.