În urmă cu cinci zile, Mark Zuckerberg a postat un clip prin care a anunțat oficial apariția Facebook Reactions, care sunt de fapt o serie de șase noi butoane, pe lângă cel de like, prin care oamenii pot să își pot exprima starea de spirit generată de o postare. Este o soluție de mijloc pentru a-i liniști pe cei care își doreau butonul de dislike și pe cei care susțineau pe bună dreptate că “like-ul” nu este suficient și că este nevoie să apară un “buton de empatie”.
Eu din toată povestea asta am câteva curiozități pe care o să le împărtășesc cu voi, dar la care doar timpul poate să ne răspundă:
Unu. Momentan Facebook testează butoanele respective doar în Irlanda și Spania, dar li se pregătește intrarea și în restul țărilor, asta pentru că de la update-ul de acum o săptămână și ceva am avut o groază de bug-uri în aplicația iOS de Facebook. Dacă mă duceam pe o postare dintr-ale mele și voiam să văd cine mi-a dat like, nu se încărca lista. Îmi dădea rateuri deseori când voiam să las un comentariu și nici nu puteam să îi dau tag vreunui prieten într-o postare. După update-ul de aseară, situația s-a îmbunătățit, dar sigur o să mai dau peste alte probleme. Așadar, cât de mult va afecta perioada asta de teste experiența utilizatorului cu aplicația de smartphone? Pe mine m-au obosit atât de tare bug-urile de săptămâna trecută încât preferam să intru pe Facebook din browser decât din aplicație. Sunt curios câți au făcut la fel.
Doi. O observație pe care nu am văzut-o deloc în articolele celor care au scris despre Reactions. Plugin-ul de Like & Share pentru bloguri și site-uri se va modifica și el și va avea toate cele șase noi reacții? Dacă da, sunt curios câte bloguri vor adopta niște emoji animate la baza articolelor.
Trei. Ce putere de viralizare vor avea butoanele respective? Adică vor fi pe aceeași scară cu like-ul clasic? Un “Haha” va conta în algoritmul Facebook la fel de tare ca un “Yay”, un “Love” va împinge în news feed mai puternic o postare decât “Angry”? În funcție d-asta producătorii de conținut vor ști cum să joace cartea viralizării. Pentru că da, like-ul este viral, nu la fel de viral ca share-ul, dar este viral.
Patru. Să fie “Facebook Reactions” un pas important în revoluționarea News Feed-ului? Adică să schimbe algoritmul de afișare a postărilor în News Feed și să facă o serie de noi conexiuni de tipul [Marian Ionescu a postat că “feeling sad”, hai să îi împingem în feed cât mai multe postări cu multe “Haha-uri”!]. Sau chiar să ajungă să manipuleze și să scoată lumea în stradă împingând în feed-uri în momente cheie postări cu multe “Angry-uri”. Mai țineți minte experimentul psihologic făcut de Facebook anul trecut? Imaginați-vă că acum va ști cu exactitate dacă o postare generează râsete, supărare sau nervozitate în rândul utilizatorilor.
Vom trăi, vom vedea și vom face schimb de Reactions! [insert “Yay” here]
sursă foto: Oliver Robert
———————————————————————————————-
Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!
3 comentarii Adaugă comentariu
poate vor baga si un tool prin care sa-ti setezi ce stare sa-ti apara mai mult in newsfeed. yay, wow etc.:)
ca playlisturile de pe you. :)))
@Loredana, ce tare ar fi asta cu filtrele! Playlist-urile s-au dus, nu cred că mai pun. E pierdere de timp din moment ce nu prea le share-uiește lumea. :D
Nu știu de ce, dar am senzația că ar fi trebuit să le bage și la noi. :(