Gata, m-am întors din Republica Moldova, unde am fost timp de o săptămână ca să-i iau la pas și degustat cramele. În zilele ce urmează voi pune cap la cap toate materialele pe care le-am strâns despre producătorii de vin pe care i-am vizitat (Château Vartely, Purcari, Chateau Cojusna – Migdal-P, Mimi, Asconi și Cricova) și le voi împărtăși cu voi sub forma unor articole și videoclipuri.
În primul episod al experienței #DescoperăMoldova vă voi povesti oleacă despre Chișinău. Dacă nu aveți răbdare să citiți, la baza articolului vă așteaptă cumințel un clip în care vă povestesc și vă arăt una-alta despre el, dați-i un play și-un share după ce-l “consumați”. :)
1. Primul lucru pe care o să-l observi când intri în Chișinău este calitatea foarte proastă a drumurilor. Are bulevarde mari comuniste, cu trei-patru-cinci benzi pe sens, dar îți torturezi grav mașina rulând pe ele. Poate d-asta se conduce haotic și m-am simțit în permanență într-un clip rusesc de pe YouTube cu faze dubioase din trafic.
2. Chișinăul este un București mai mic. La fel de plin de contraste, cu oameni gri așteptând zgribuliți în stațiile de autobuz, în timp ce în fața lor stă o limuzină de 100.000 de euro la volanul căreia stă un tip cu iPhone șasele gold la ureche. Supraveghere video în toate intersecțiile, localuri de fițe, blocuri comuniste, clădiri de sticlă.
3. Regia de transport în comun încă mai are în dotare autobuze și troleibuze vechi, de care aveam noi prin anii ’90. Ce m-a surprins cel mai tare a fost faptul că încă mai au taxatori, cum aveam și noi pe vremuri, care se plimbă prin mașină cu rola de bilete, ți-o vâră sub ochi și îți cere 2 lei moldovenești pe bilet (cam 50 de bani românești).
4. Chișinăul este plin de mașini asiatice (Toyota, KIA, Honda și Hyundai sunt la putere), dar din când în când mai vezi presărat câte un BMW, un Mercedes-Benz sau un Porsche.
5. Pe bulevarde sunt aceleași vitrine ca într-o țară din Uniunea Europeana (bănci, operatori telecom, magazine de haine, etc.). Suprinzător faptul că nu prea vezi farmacii și case de pariuri sportive.
6. Cred că Chișinăul are mai multe panouri publicitare outdoor decât Bucureștiul. Pe marginea bulevardelor vezi câte unul din 30 în 30 de metri, iar în intersecții zici că a dat cineva cu bomba advertisingului outdoor în clădiri.
7. Nu am văzut picior de maidanez pe stradă. Nici terase cu mici. :) Nu știu dacă au avut vreodată problema asta precum noi în București, dar dacă da, se pare că au avut și ei Băsescul lor.
8. La capitolul estetică, am observat foarte multe blocuri mici, de patru etaje, netencuite. Adică pur și simplu se vedeau bucățile de BCA. Nu știu cum de nu mor de frig în apartamentele alea. Apropo, încă o chestie ciudată: moldovenii consideră parterul ca fiind etajul 1, deci un bloc cu patru etaje dintr-ale noastre la ei se consideră că este cu cinci etaje. :)
9. Dacă tot suntem la estetică vizuală, nu vreau să vă distrug mitul cu femeile frumoase și nici să fiu răutăcios, dar nu aș da Bucureștiul pentru Chișinău la capitolul faună. Au și ei frumusețile lor locale, dar parcă la noi e mai mare concentrația de căprioare pe metru pătrat.
10. Am văzut doar câteva SUV-uri negre cu geamuri fumurii care semnalizează prezența unui interlop în zonă. Chișinăul pare a fi un oraș sigur, cu mașini de poliție peste tot (multe dintre ele fiind Skoda Octavia). Ce-i drept, e și nebunia asta cu protestele la ei acum. Poți să mergi liniștit pe stradă noaptea când vii de la bar, e ok.
În clipul de mai jos găsiți în mare ce am scris mai sus, dar și imagini de prin Chișinău și alte observații:
Articol scris după experiența Descoperă Moldova – Drumul Vinului 2015, organizat de către Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), în parteneriat cu ANTRIM, SIXT Rent a Car Moldova, susținut de Hotel Olsi, Chateau Vartely, Purcari, Cricova, Asconi Winery, Mimi, Gitana Winery, Perna Mea, Agro pensiunea Butuceni și găzduit de către Orheianca.eu.
———————————————————————————————-
Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!