Din blog în blog am ajuns pe refresh-ul lu’ @eCostin unde am găsit un subiect interesant. El are o dilemă după ce pe blogul lui Chinezu a avut un schimb de replici (nu vă imaginaţi acu’ ditămai scandalul) cu @Brainiacro posesor al proiectului PrinRomânia. Totul a pornit de la faptul că Brainiacro nu s-a semnat cu numele lui la un comentariu ci cu numele proiectului iar Costin încerca să înţeleagă de ce a făcut asta când tendinţa actuală este de a “umaniza” proiectele, adică a băga în faţă omul din spatele proiectului.
Ei bine e aşa dar nu prea. Zic asta pentru că într-adevăr pentru un proiect ca refresh.ro dă bine să apară din spate Constantin Cocioaba (Costin), un nume care sună cunoscut când te scalzi în apele blogosferei. Pentru un proiect ca SportLocal.ro dă şi mai bine să îl identifici cu Chinezu.
Ce tot aberez eu aici e că îi dau dreptate lui Costin când zice că pentru un proiect dă bine să vorbeşti cu un om şi nu cu proiectul dar treaba merge ca pe roate doar când omul ăla este el însuşi un brand.
Costin mai dă ca exemplu şi marile companii care încet – încet intră într-un proces de “umanizare” a contactului în on-line.
Perfect adevărat! Să luăm un exemplu cald BCR care a pus pe monitoarele noastre concursul “Ştii Banking şi Câştigi“, îl avem în spate pe Alexandru Negrea care ocupă la BCR funcţia de Social Media Manager. Uite un om dar uite şi un brand, totuşi Alex Negrea e destul de vechi prin zonă, eu îl citesc de când era http://buddha.voce.ro :).
Desigur există şi cazul în care o companie este atât de mare şi puternică încât în momentul în care se “umanizează” poate creea ea un om (cu) brand.
(Toate companiile să apeleze la mine! :))
7 comentarii Adaugă comentariu
ia uite, bre, bea omul o bere cu tine si deja incepi sa il lauzi :D
merci, esti de treaba, sa nu iti pierzi naravul :))
:)) să vezi ce zic după ce bem vinu’ fiert! :)
Bai, ideea e mult mai simpla. Singurii care se semneaza cu “brand-ul” sau “produsul” sunt spammerii care urmaresc backlinks. In rest interactionam ca oamenii, zic.
Si nu cred ca ar trebui sa ne distantam foarte mult de ceea ce se intampla in real life. Pana la urma interactiunile care conteaza se intampla in offline si nu in online.
In cel mai rau caz te semnezi cu “Vasile (CelMaiTare.ro)”, insa imi spui cum te cheama.
Astfel de comentarii eu le taxez prima oara prin schimbarea numelui si stergerea adresei web, iar a doua oara prin marcare ca spam.
—————
Si mai simplu: Nu am auzit pe NIMENI sa-i placa sa interactioneze cu branduri. Toata lumea le injura pentru “rigiditatea” lor, pentru spamurile de pe mail, pentru spamurile de pe Facebook etc. (Insa cum dau peste vreo piarista dragutza, moama, ce isterie iese :-).)
De ce ai deveni un brand care nu esti de fapt tu? Nu mai bine il recomazi?
Din punctul ăsta de vedere ai dreptate, spammeri au stricat “piaţa” :). Am întâlnit recent o situaţie în care o tipă creatoare de rochii a devenit una cu brandul creat de ea şi chiar dacă râdeam de ea la început mi-am dat seama că atâta timp cât se face transferul ăsta de personalitate între om şi brand poate ieşi ceva frumos şi original nu neapărat rigid.
E bună ideea cu Vasile (CelMaiTare.ro), te scapă de confuzia cu spammerii :)
Din acelasi motiv pentru care pe Facebook dai Like si nu Add to Friends unui brand, in comentarii e ciudat sa te semnezi cu numele brandului pe care il reprezinti. Marog,poti face asta, dar nu poti avea pretentia sa fii luat in serios.
Nu, nu sunt spammer.
Nu asta a fost ideea!
@chinezu a lansat un WTF(intrati pe site-ul lui sa vedeti ce inseamna)si era normal sa ma semnez cu numele respectiv, doar era vorba dspre subiect.
Nu,nu fac reclama si nici nu am nevoie de backlinks!
Au facut-o altii, romani adevarati.
De @arhi de ce ce nu se ia nimeni ca nu semneaza cu Cetin? E prea greu in 2.0 ca sa se ia de el, nu?
De @piticu de ce nu se ia nimeni ca nu se semneaza cu Cristi? Si el e greu in 2.0 ca sa se ia de el, nu?
Ah, am inteles…e vorba de partipriuri, da!
La Multi Ani, romani!
La Multi Ani, Romania!