Începând de ieri, Facebook și-a transformat search bar-ul din “search for people, places and things” în “Search Facebook”.
Ce înseamnă asta?
În primul rând că îți oferă acces la tot content-ul care a fost postat pe Facebook de-a lungul timpului de către tine, prietenii tăi și paginile de Facebook pe care le urmărești. Content despre care toată lumea (inclusiv eu) credea că, după ce este postat și consumat timp de câteva zile, este sortit morții lente pe un server al Facebook plasat strategic la Cercul Polar.
Cu ajutorul “Search for Posts” poți să cauți orice cuvinte în fluviul de conținut care izvorăște din tastele persoanelor și paginilor pe care le urmărești pe Facebook. Mai mult de atât, Search for Posts îți caută cuvintele respective și în toate postările publice ale paginilor și profilelor cu care au interacționat prietenii tăi.
Exemplu: am căutat cuvântul “balaur” și mi-a livrat în rezultate postarea unei pagini căreia nu i-am dat like, dar cu care a interacționat un prieten dintr-ai mei.
Pănă la urmă, ce vrea să facă Facebook?
Search for Post, alături de îmbunătățirea browser-ului propriu al aplicației de mobil (care deschide link-urile din Facebook) și push-ul pe care îl face acum pe video, reprezintă o componentă serioasă a strategiei de a transforma produsul Facebook într-un fel de Internet în Internet.
Facebook a creat o nou tip de consum al conținutului. Zilnic, pe Facebook sunt activi 864 de milioane de utilizatori, 703 de milioane care intră de pe mobil (statistici din septembrie 2014). Utilizatorii ăștia consumă clipuri, articole, poze, statusuri, iar Facebook vrea să fie cazinoul ăla care îți oferă tot ce ai nevoie (restaurant, entertainment, băutură gratis etc.), ca să nu mai fi nevoit să ieși afară. Tot ce trebuie să faci e să stai acolo și să consumi, să dai like-uri, click-uri pe ad-uri, să te simți bine.
Chiar și atunci când ieși din cazinou/Facebook, să citești un articol, browserul aplicației de mobil te însoțește, ca să îți înregistreze comportamentul, să te cunoască mai bine și să îți livreze sugestii de articole și ad-uri cu care să interacționezi.
Bine-bine, și cu Search for Post ce pune la cale?
Păi:
1. Le oferă creatorilor de conținut garanția că munca lor nu se pierde, ăsta fiind marele dezavantaj al Facebook, în comparație cu YouTube, să zicem. Am mai scris despre războiul YouTube-Facebook aici.
2. Încearcă să își educe utilizatorii să folosească direct search-ul din Facebook și să renunțe cât de cât la preafolositul Google.
Ce au de îmbunătățit?
Să introducă posibilitatea de a ordona căutările după dată. Momentan îți livrează un haos.
Să îți ofere opțiunea de a căuta informație pe toate paginile de Facebook (nu doar pe cele pe care le urmărești tu sau cele cu care interacționează prietenii tăi). Ideal ar fi să poți să cauți chiar și pe profilele publice și să selectezi dacă vrei să îți afișeze doar rezultate de la prieteni, de la pagini pe care le urmărești, de la alte persoane pe care nu le urmărești.
Concluzie generală
Facebook evoluează continuu, s-a pus pe treabă și își repară toate minusurile. Chiar dacă în timp își va pierde din strălucirea aia de loc fresh, pentru că s-a populat cu oamenii de care am fugit din viața reală pe Internet (politicieni, mîndruți și turcești, care deja caută să stoarcă ceva influență și putere dintr-un loc creat pentru total alte lucruri), va crește în continuare și va fi rămâne o bună perioadă de timp locul în care vom trăi virtual, socializa și consuma conținut de tot felul, iar Search for Posts este o uneală extrem de utilă în toată povestea.