Mă bântuie de vreo câteva luni gândul de a scrie articolul ăsta, dar planetele literelor și semnelor de punctuație s-au aliniat de abia astăzi.
Pe scurt, vreau să vorbim puțin despre cât de riscant este să începi să muncești ca fraierul la creat comunități pe anumite rețele sociale, iar ele să dispară a doua zi, lăsând în urmă doar niște aplicații care s-au transformat fie într-o aplicație de filmat, fie într-o aplicație care nu se mai deschide deloc. Mă refer, evident, la Vine și la Beme-ul lui Casey Neistat.
Dacă despre Vine putem să mai zicem lucruri de bine, că au îndosariat vine-urile pe site și poți să revezi “operele” oamenilor, ba chiar le-au dat timp creatorilor de conținut să și le downloadeze, despre cei de la Beme putem spune că au fost niște măgari cu acte în regulă.
După ce au vândut compania către CNN cu 25 de milioane de dolari, au închis taraba și niște zeci de mii de utilizatori (pe puțin) au rămas fără content-ul și comunitățile pe care le strânseseră în jurul lor, asta chiar dacă cei de la Beme au zis că vor face ca Vine și timp de două luni userii vor putea să își downloadeze contentul. În ziua în care Casey a anunțat pe vlog că Beme a fost cumpărat, aplicația nu a mai mers. :)
După spusele lui Casey, cei de la CNN au cumpărat know-how-ul echipei. Cel mai probabil pentru că aplicația a fost un fail la nivel de numărul utilizatorilor care o foloseau. Un fail promovat super-mult de Casey pe vlogul lui de mega-succes, iar ce le-a atras atenția celor de la CNN, pe lângă succesul lui Casey, a fost o aplicație numită Exit Poll pe care cei de la Beme au lansat-o în ziua alegerilor prezidențiale din State.
Ok, înțeleg că nimeni nu face muncă pro bono de dragul măscărelii utilizatorilor de internet, aplicația aia avea niște finanțatori în spate, care voiau niște bănet de pe urma investiției, dar puteau să urmeze rețeta “de parastas” a celor de la Vine sau chiar să găsească cumva o soluție să redirecționeze comunitățile userilor cu mulți urmăritori către conturile lor de pe celelalte rețele sociale încă vii.
Eu nu am folosit aplicația respectivă. Am zis de la început că asta este o aplicație creată pentru a fi vândută către un jucător mare de pe interneți, un Facebook-ceva. Singura chestie mișto la ea mi se părea ideea patentată care folosea senzorul de proximitate (cel de lângă camera frontală) să posteze automat ceva. Adică, dacă voiai să postezi ceva pe contul tău de Beme, trebuia să acoperi senzorul respectiv.
Ideea clipurilor de pe Beme era ca ele să fie naturale, să nu stai cu ochii în telefon când le filmezi/postezi și nici să faci uz de cosmetizare pe bază de filtre. Cu alte cuvinte, puneai telefonul cu ecranul pe piept și el filma și posta singurel pe rețeaua respectivă.
Până la urmă se pare că le-a ieșit faza cu vândutul către cineva mare cu multe milioane în dotare, dar utilizatorii și comunitățile lor au dispărut. Nu am văzut comentarii negative pe tema asta pe interneți până acum, dar nici nu am săpat prea mult în sensul ăsta. Sunt sigur că monșer Casey a suferit oleacă la capitolul imagine pentru că și-a trimis niște zeci de mii de oameni din comunitatea lui spre o jucărie nouă, după care le-a luat jucăria, iar compania lui a încasat un cec de 25 de milioane de dolari.
Pentru că vreau să închei articolul într-un ton pozitiv care să aibă legătură cu titlul, am o recomandare pentru cei mai experimentaliști din fire care sunt dispuși să încerce rețele sociale d-astea noi și cool printre hipsteri, că poate apare mâine și vreun Beme românesc:
Aveți grijă să vă link-uiți constant celelalte conturi de pe rețelele sociale. Trimiteți-vă oamenii și pe contul de Instagram, pagina de Facebook și contul de YouTube. Sunt șanse mici să-și închidă toate tarabele. Dacă aveți blog, transformați-l în capitala prezenței voastre pe interneți. Desigur, asta dacă nu e hostat la Namebox. :P
Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!
6 comentarii Adaugă comentariu
Ca o concluzie, Casey este un penal care si-a urmarit interesul. A inceput vlogul respectiv doar pentru a promova aplicatia respectiva, nu stiu cata pasiune si placere a fost. Cand l-a atins l-a durut in cur de toti abonatii de pe youtube si a inchis vlogul, asa fara prea mari explicatii. Apoi cand si-a dat seama ca in afara de vlogul respectiv nu stie sa faca nimic altceva a inceput sa revina la vlog si sa se declare incontinuare youtuber. Ma nene, parca te laudai ca vrei sa treci la urmatorul nivel, vlogul te tinea pe loc, nu evoluai.
Ești oleacă dur, Mădălin. El s-a apucat de daily vlogging cu mult înainte să lanseze beme-jucăria. Un lucru e clar, ce a făcut el prin vlogging a inspirat sute (poate chiar mii) de indivizi, printre care și subsemnatul, să se apuce de daily vlogging. Ce a făcut pe plan de business poate nu a fost în totalitate decizia lui, dar e ușor de porc, d-asta am și scris articolul de față.
Ramane cum am stabilit. :)
https://www.youtube.com/watch?v=MpVfH5QDbPo
@Madalin, damn :))))
M-am uitat la vlog-uri ale lui neistat asta, fara sa fiu abonat ca nu m-a inspirat chiar asa mult.Pe scurt imi pare un tzepar care s-a folosit de comunitate si apoi haidi pa.E un american tipic: show me the money.
Ca vlogger mi se pare bestial. El m-a inspirat să fac #UnVlogPeZi. Omul știe bine de tot să facă video și să zică o poveste cu ajutorul lui. Aici îi sunt fan #păviață.
Însă ca om de business e ușor urâtă faza cu am vândut compania, ne băgăm picioarele în ea de aplicație și de zeci de mii de utilizatori care se bucurau de ea.