Așa cum era anunțat încă de pe la jumătatea lunii iunie, albumul lui Jay-Z, Magna Carta Holy Grail, a ieșit astăzi la buza Internetului, cu trei zile mai devreme față de lansarea pentru tot poporul, special pentru utilizatorii de Samsung care au downloadat aplicația JAY Z Magna Carta.
Dar, așa cum era de așteptat, albumul a ajuns pe tot felul de site-uri și torrente de download ilegal. Cum sigur multă lume va zice “Mamă, ce țeapă și-au luat ăștia!”, vreau să vă explic de ce, în viziunea mea, atât Samsung, cât și Jay-Z nu și-au luat țeapă.
O luăm cum îi place lui Mazăre, cu liniuță, de la capăt:
Artistul: Jay-Z:
– a câștigat vreo 5 milioane de dolari din combinația cu Samsung
– albumul ajungea oricum la click-ul celor care practică pirateria pe Internet
– fanii adevărați, care vor să cumpere albumul fizic sau de pe iTunes, îl cumpără oricum
– din experiența Decoded/ Bing, Jay-Z știa că lansarea albumului va avea partea de o gălăgie mult mai mare decât dacă îl lansa fără să se asocieze cu un brand
Brandul: Samsung:
– a câștigat “coolness”, fix de ce are nevoie pe piața din State, dar a primit la pachet și internaționalul fără să facă declinări de la campanie pe fiecare țară în parte
– nu cred că au fost oameni care și-au cumpărat un Samsung SIII, S IV sau Note II cu ocazia asta, dar sunt sigur că au fost mulți care și-au zis în gând “ce bine era dacă aveam un Samsung”, eu unul am zis asta
– 50.000.000 de vizualizări au strâns clipurile de Youtube de pe canalul SamsungMobileUSA, care au tot anunțat lansarea M.C.H.G. în exclusivitate pentru un milion de utilizatori Samsung
– probabil o să calculeze careva, când o să facă studiul de caz, cât a fost “earned media”, sunt sigur că sunt niște scoruri frumoase acolo
– ce înseamnă 5-7 milioane de dolari pentru Samsung?
Până una alta, ca un utilizator veritabil e iOS, ascult acum albumul (“de la băieți”) și îmi place. Era de anticipat să-mi placă, din moment ce printre producătorii albumului se numără: Rick Rubin, Swizz Beatz, Timbaland și Pharrell Williams. :D
1 comentariu Adaugă comentariu
5 milioane de dolari ÷ 50 de milioane de view-uri = 10 centi/view.
Probabil ca la fel ar fi platit si la adwords/fb, pe acelasi public, dar fara media-buzz. E bine.