Închide

Ce vrei să cauți?

Cum se lucrează cu influencerii

Se vorbește și se scrie mult pe Internet despre influenceri în ultima vreme. Unii iau acest termen și îl pun pe rugul News Feed-ului, chiar dacă și numele lor se regăsesc de multe ori într-un mail care are ca titlul “Propuneri Influenceri”. Alții îl folosesc tehnic doar ca să se refere la niște indivizi cu bloguri, vloguri sau pur și simplu niște conturi pe Facebook și Instagram în jurul cărora reușesc să adune comunități interesate de conținutul creat. Indivizi cu ajutorul căruia poți să dai mai departe mesajul brandului pentru care lucrezi.

Că ne place sau nu, acești influenceri există printre noi și ne modelează/influențează de cele mai multe ori deciziile. Fie că suntem conștienți de asta sau nu. Orice individ care își face vocea auzită pe Internet și captează atenția altor oameni poate fi un influencer. Chiar dacă influențează 5 sau 100 de oameni să meargă într-un restaurant anume printr-o postare în care laudă desertul.

Nu e o rușine să fii influențat. Nu e o rușine să recunoști că ai fost influențat de cineva să cumperi ceva sau să te uiți la un serial. Airpods-urile pe care le am în urechi acum, în timp ce scriu articolul ăsta, le-am cumpărat după ce am văzut pe Facebook la cineva că le lăuda. Aseară m-am uitat la un episod din iZombie pentru că Alexandru m-a influențat să îl văd după ce mi l-a lăudat la o bere.

Tipul din feed și tipul cu care am băut berea au două lucruri în comun, amândoi au avut parte de atenția mea și amândoi m-au influențat. Până să primesc recomandările lor, cred că mi-au trecut prin fața ochilor zeci de reclame la Airpods, iar Netflix îmi împingea constant serialul respectiv în recomandări.

Acum, în oceanul ăsta românesc de influenceri cu comunități de diferite mărimi, cu stiluri diferite de a transmite un mesaj și cu seturi de valori care mai de care mai diferite, cum îți alegi influencerii pentru o campanie? Cum îi abordezi? Cum găsești acel “middle ground” în care este toată lumea fericită (companie, influencer și comunitatea influencerului)?

Păi, vineri are loc la PR Forum un workshop în cadrul PR Academy în care eu și Oana Bulexa vom vorbi despre promovarea cu ajutorul influencerilor și vom face câteva exerciții practice în care vă vom arăta cum se face treaba #casăfiebine și să fie toată lumea fericită.

Probabil știți asta deja, dar zic să scriu să fie scris: eu mă ocup de departamentul de Influencer Marketing la MSL Group The Practice, agenție la care Oana Bulexa este Managing Director. Sper că ne vedem vineri.

 

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

Adaugă comentariu