Închide

Ce vrei să cauți?

Primele impresii după ce am zburat cu DJI Mavic Air

După cum probabil ați văzut că mă laud pe interneți de câteva săptămâni, mi-am luat una bucată DJI Mavic Air Combo. Adică varianta “Fly More Combo”, cu geantă, două baterii în plus, hub de încărcare și un set în plus de elice.

Preț

La F64 pachetul respectiv costă între 4600 și 4700 de lei (link). Momentan văd că nu mai au în stoc, vă dați seama ce bătaie a fost pe ele.

Context

Am zburat cu ea de două ori până acum (vlog 1, vlog 2) și cred că am apucat să îmi fac câteva impresii despre dânsa. Nu am apucat să testez slowmotion-ul și funcția de evitare obstacole, dar am testat chestiile clasice: zborul, filmarea full hd 60fps și poze fără număr.

Hai să luăm jucăria pe puncte, să vă zic cum mi se pare. :)

Stabilitatea

Jucăria este uimitor de stabilă pentru dimensiunile pe care le are. Eu am trecut de la DJI Phantom 3 Advanced, care era foarte stabilă în zbor și îți dădea senzația că doar o rachetă Tomahawk ți-o poate da jos de pe cer, la DJI Spark, care părea extrem de firavă, îți dădea uneori senzații tari la aterizare și depunea mult efort pe vânt să își țină direcția.

Ce-i drept, Spark este mai mult o dronă entry-level de la care eu aveam pretenții serioase și o duceam la sute de metri distanță, iar ea sărăca se descurca super-bine. Partea tare e că Mavic Air are aproape aceleași dimensiuni și își face treaba impecabil la capitolul stabilitate în zbor. Nu am nici cea mai mică panică la aterizare, chiar și în spații mai mici, își păstrează impecabil traiectoria.

Construcția dronei

Este incredibil de mică și de ușoară. Cântărește doar 430 de grame și scapi de bătaia de cap cu înregistratul obligatoriu (asta pentru că are sub 500 de grame). Modul în care i se rabatează piciorușele cu elicele este identic cu cel de la Mavic Pro, dar senzația vizuală pe care o ai când vezi cât de compactă se face, îți generează automat în minte gândul “Bă, unde a ajuns tehnologia asta!”.

Mai toate componentele sunt din plastic, spre deosebire de Mavic Pro, dar sunt dintr-un plastic de calitate, iar produsul finit nu pare ieftin deloc. În plus formele și senzorii pe care îi are pe față, spate și dedesubtul jucăriei te vor face să înțelegi de ce-și merită banii înainte să o decolezi să te convingi că ai făcut o afacere bună.

Conexiunea

Unul dintre motivele pentru care am vrut să trec de la Spark la Mavic Air a fost faptul că telecomanda Spark-ului nu se conectează prin cablu la telefon, iar combinația nu este tocmai confortabilă când în jur sunt tot felul de device-uri bluetooth sau wireless. Adică îți cam dau conexiunea peste cap și apar imaginile sacadate, iar uneori chiar deconectarea telecomenzii de dronă pentru câteva secunde.

Odată cu apariția conectării telefonului la telecomandă prin intermediul cablului, conexiunea este mult mai stabilă, dar tot îmi mai dă din când în când avertizări cum că sunt interferențe în zonă și că ar trebui să zbor cu maximă atenție. În plus (sau în minus, mai bine zis), conexiunea începe să scârție la o altitudine de 200 de metri sau o distanță de 200 și ceva de metri. Am dus până acum jucăria cel mai departe de mine la 120 de metri pe înălțime, combinată cu 150 de metri distanță. Toate zborurile sub înălțimea și distanța asta au fost fără deconectări sau alte belele.

Filmarea

Este foarte bună. Camera este mai wide decât la Spark, iar filmările full hd (1080p, 60fps) pe care le-am prestat până acum sunt bune. Uneori am senzația că are o problemă cu focusul, dar sigur o să îi dau de cap. Am zburat cu ea pe auto până acum, nu m-am jucat cu iso și toate cele, și face treabă bună pe lumină puternică. Așa că nu m-am gândit încă la filtre ND. Revenim cu detalii pe măsură ce zbor cu ea.

Sunt mai încântat de faptul că filmează slow-motion (120 fps) decât că filmează în 4K (30 fps) și abia aștept să găsesc momentul perfect ca să o pun la treabă.

Gimbalul pe 3 axe este aur curat, cel puțin la fel de bun precum cel pe care îl aveam pe Phantom 3 Advanced. Nu o să-l compar cu cel de pe Spark pentru că ăla era pe două axe.

Pozele

Sunt minunate. Camera de 12 megapixeli îți va da senzația că Mavic Air-ul este un iPhone zburător. Calitatea pozelor este foarte bună, iar HDR-ul își face treaba excelent. Am plasat strategic mai jos câteva exemple de poze pe care le-am făcut. Sunt două variante, cea ieșită curat din dronă și cea filtrată de Snapseed, ca să placă la lume să dea cu like-uri în mine. Am redimensionat la jumătate pozele, să se încarce mai ușor toate cele.

Poza 1 (cu filtru):

Poza 1 (fără filtru):

Poza 2 (cu filtru):

Poza 2 (fără filtru):

Poza 3 (cu filtru):

Poza 3 (fără filtru):

Tehnologie:

Aici o să revin după ce o mai testez o perioadă. Chiar vreau să îi încerc toate nebuniile: toate funcțiile de filmat și pozat, treaba cu evitatul obstacolelor, partea cu Active Gesture. Cum ziceam, revin.

Ce îmi place la ea

• Este extraordinar de compactă și de “plimbabilă”. Îmi vine să o iau în permanență cu mine, cu toate că știu că nu ies din București și că nu am cum să zbor cu ea în oraș. Are un soi de gentuță doar pentru ea care îi păstrează perfect dimensiunile, iar joystick-urile telecomenzii sunt demontabile și au un spațiu de depozitare în telecomandă. Pur și simplu nu te încurcă deloc, toată combinația are loc perfect în ghiozdan.

• Calitatea foto și video este impresionantă și sunt convins că o să rămân mască după ce o să filmez cu ea în slow-motion. Cum ziceam, e un iPhone X zburător.

• Este un gadget frumos pe care îți vine să îl pui pe birou doar pentru decor, cum era peștele de sticlă pe televizor în anii de aur. :)

• Când o dai pe “sport” este extraordinar de rapidă. Cică prinzi peste 50 de kilometri/oră cu ea. Tare!

• Este destul de silențioasă la decolare. Asta e mișto pentru că nu atrage atenția și nu se adună lumea ca la urs să vadă ce se întâmplă. În aer se aude ca un bondar. E ok.

• Are memorie internă de 8GB, în caz că uiți micro-SD Cardul acasă. Am pățit beleaua asta de atât de multe ori încât am aplaudat ca participanții la congresul PSD, când am auzit că Mavic Air are memorie internă. O accesezi cu ajutorul unui cablu USB-C – USB 2.0 care să conecteze drona cu laptopul.

• Bateria ține bine de tot. Am zburat 15 minute cu una și mai avea vreo 35% suculeț în dânsa.

Ce nu prea îmi place

• “Are garda joasă”. Îmi dă oleacă de emoții când nu o aterizez în zone plate. Îmi este frică să nu îi ating camera de pietre și alte chestii, asta pentru că piciorușele pe care le are nu o țin la o distanță sănătoasă de sol. În palmă e mai greu de aterizat, iar schema cu pusul mâinii pe ea și întorsul ei am făcut-o la ultima aterizare și a fost ok, dar tot mi-a fost frică să nu îmi facă degetele parizer feliat.

• Mă enervează că nu am scăpat total de problema cu interferențele. Îmi dau multă panică avertizările alea în aplicație cum că sunt interferențe și să zbor cu atenție. De asemenea, mă așteptam să zbor cu ea la o distanță de 500 de metri fără probleme, dar până acum limita îmi este de 200 și ceva de metri.

• Uneori găsește greu GPS-ul și atunci când vrei să o ridici “pe barba ta”, nu te lasă. Se ridică vreo 5 metri de la sol și stă acolo. O aterizezi, mai bagi o fisă și de abia după aia poți să zbori cu ea.

Concluzie

Este drona perfectă pentru stilul meu de viață și tipul de conținut pe care îl creez. Este ușor de cărat după mine și îmi oferă o calitate a imaginii impecabilă. Prețul este mai mult decât corect și, dacă zbor cu grijă cu ea, senzorii pe care îi are vor avea grijă să nu mai dau banii ăștia încă o dată.

Unboxing

Aruncați doi ochi și-un play pe vlogul de mai jos.

În altă ordine de idei

Vând DJI Spark Combo cu două baterii în plus (adică pachetul are patru în total). Prețul este 2700 de lei. Detalii în privat.

 

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

5 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ai uitat sa zici de autonomie.

  2. #3 Comentariu nou

    Din cauza ta mi am luat Phantom 3 dupa advance DUPA Spark iar acuma trebuie sa iau AIR …. Ma scoate nevasta afara pe preş.

    • #4 Comentariu nou

      :))))) Eu propun să ne facem clubul nostru cu circuit închis. Clubul bărbaților care dorm pe preș. :))

  3. #5 Comentariu nou

    Distanta e limitata la cateva sute de metri din cauza de restrictii UE, trebuie sa o pacalesti ca esti un USA pt a extinde distanta la 2 km.
    Mi-am instalat pe telefon o aplicatie de fake gps cu care m-am pozitionat in USA, am pornit aplicatia dji, a vazut ca m-am mutat in USA si si-a resetat wifi-ul pt standardele mult mai permisive de acolo si cica ar trebui acum sa pot duce sparkul la valorile oficiale de 2 km gen.

Adaugă comentariu