Mi se pare fascinant cum un român plecat în străinătate a profitat de camerele de supraveghere pe care preotul satului le-a pus la biserică și în cimitir, ca să o vadă pe maică-sa cum merge la slujba de duminică.
Asta îmi aduce aminte de o discuție pe care am avut-o cu un taximetrist acum ceva timp. Omul îmi povestea cum lucra într-o fabrică de teniși, pe vremea lui nea Ceașcă, și cum pleca acasă în fiecare zi cu câte două-trei perechi de teniși, cu care făcea troc și își lua ba carne de la măcelarul care pleca și el acasă cu câteva kile de carne, ba vinișor de la șeful de alimentară care pleca acasă cu câțiva litri de vin.
Românul a dezvoltat în perioada comunistă un instinct formidabil de supraviețuire și de a profita de orice ocazie ca să obțină un serviciu, un avantaj ceva.
Sunt curios dacă vreun român de la Vodafone, Telekom, Orange o să profite de ocazie ca să facă o acțiune de real time marketing.