Nu știu exact când a fost introdusă pe piața românească, dar sigur pe vremea lui Ceaușescu nu vedeai vreuna. Asta explica obsesia românilor pentru sticlele de sticlă și biznisurile care se făceau cu ele, obsesie care s-a întins până prin anii ’90.
Sticla de plastic, cunoscută și sub numele de PET, are un rol important în debaraua oricărui român gospodar. În primă fază este cumpărata din comerț cu eticheta unui brand, în majoritatea cazurilor, de băuturi răcoritoare și cu licoarea respectivă în ea. După golire este păstrată la loc de cinste, unde toamna este umplută cu bunătățile extrase din strugure, prună, caisă, corcodușă etc.
Chiar dacă între timp a apărut bidonul de 5 litri, sticla de 2 litri rămâne preferata mai tuturor gospodarilor, datorită ușurinței cu care îți torni în pahar fără să verși pe lângă și rapidității cu care o duci la gură atunci când nu este nevasta atentă.
sursă foto