În vară, când am testat BMW Seria 4 Cabrio, m-am întâlnit prima oară cu Active Cruise Control și tot în cadrul unui eveniment BMW am văzut pentru prima oară pe viu cum o mașină poate face o parcare laterală dintr-o simplă apăsare de buton, chiar fără să fie șoferul pe locul lui.
Active Cruise Control îți permite să rulezi pe pilot automat cu ce viteză vrei tu și îți decelerează automat în momentul în care detectează o mașină în fața ta, păstrează viteza cu care rulează mașina respectivă și accelerează la loc la viteza setată de tine inițial în momentul în care mașina din fața ta se dă la o parte. Practic, Active Cruise Control face totul pentru tine, cu excepția manevratului covrigului volanului. Chestie care pentru mine a fost WOW. Mergeam pe A2 cu opțiunea activată și mă simțeam ca în filmele SF. La câteva luni distanță de la experiența trăită de mine, aflu că americanii au născocit ceva și mai tare:
Tesla Motors a lansat zilele trecute un soft pentru pilotul automat de pe Model S care ia frumos de mânuță industria auto și o duce un pas în viitor. Pe lângă clasica parcare laterală automată, setarea vitezei în funcție de viteza mașinii din față, după instalarea “Model S Software Version 7.0” posesorii de Tesla Model S vor avea un pilot automat care va avea grijă ca mașina să meargă frumos pe banda ei (chiar dacă șoferul ia mâna de pe volan), iar la o simplă apăsare a semnalului de schimbare a direcției mașina va schimba benzile, nu înainte de a se asigura, cum puțini șoferi români știu să facă. Costă 2500 de dolari să activezi toate opțiunile respective.
Cum au reușit asta cei de la Tesla?
– 12 front, side, and rear long-range ultransonic sensors providing 360-degree proximity coverage within 16 feet around the car.
– Forward-facing camera
– Forward radar
(sursă)
În plus, sistemul este îmbunătățit constant cu ajutorul celor 100.000 de posesori de Tesla Model S (la nivel global) care au fost de acord să ca Tesla Motors să tragă date de la ei, astfel încât pilotul automat este cumva instruit constant de 100.000 de șoferi și de aici știe cu ce viteză este ok să abordeze anumite curbe, cât de aglomerate sunt în mod normal anumite zone ale orașelor etc.
În cât timp vom avea o Tesla care se conduce 100% singură?
Elon Musk e optimist și a declarat că în mai puțin de trei ani, dar tot el ne-a recomandat să ne înfrânăm puțin visurile pentru că din momentul zero, în care vom avea o mașină care poate rula independent doar cu ajutorul pilotului automat, vor urma câțiva ani buni de luptat cu sistemul și legile care nu vor permite cu una cu două să ruleze pe drumurile publice mașini care să nu fie controlate de o mână umană.
Până una-alta oamenii se bucură ca niște copii de noua jucărie de la Tesla, iar eu abia aștept să pun mâna să conduc chiar și timp de câteva minute una.
Găsiți un clip mai jos cu un tip care se bucură de pilotul automat de pe Tesla Model S:
———————————————————————————————-
Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!
1 comentariu Adaugă comentariu
sper ca pana e pus la punct sistemul, nu prea multi romani sa trimita date din traficul romanesc, pentru ca ar da peste cap toata situatia si masina ar claxona aiurea, ar depasi la megalimita, ar deschide geamurile si ar da muzica tare, si sa nu uitam blitz-uit pe cel din fata sa se dea la o parte in oras.