BMW România m-a invitat să scot la o plimbare de trei zile un BMW Seria 4 Cabrio și, după un tur al stațiunilor de pe litoral și o avalanșă de poze cu care m-am lăudat pe Facebook și Instagram, am scris articolul de față, în care vă prezint câteva informații și impresii despre o mașină care m-a dat pe spate la propriu și, implicit, la figurat.
Background:
Seria 4 a fost lansată lansată de BMW în 2013 și este, de fapt, o serie special creată pentru Seria 3 Coupe & Cabriolet. Dacă mă întrebați pe mine, este o mișcare de marketing ce are rolul de a simplifica prin segmentare flota BMW în percepția consumatorilor.
Modelul testat
BMW 428i xDrive Convertible, Sport Line, motor de 2 litri, benzină, 245 cai putere, cutie de viteze automată în 8 trepte.
Exterior:
Cu acoperișul închis sau deschis, BMW Seria 4 Cabrio este agresiv până la cel mai mic detaliu, gata să muște din asfalt și să întoarcă la orice pas capete cu expresii amestecate între curiozitate, uimire și invidie. Desigur, decapotat întoarce mai multe capete.
Seria 4 păstrează elementele frontale de la Seria 3, dar își dezvoltă propriul stil vizual prin liniile laterale și fantele aerodinamice din spatele roților față, ce poartă numele de “Air Breathers” și care reduc turbulenţele şi rezistenţa aerodinamică asupra roţilor faţă. De asemenea, față de Seria 3, BMW Seria 4 este mai lat cu 43 mm, mai lung cu 26 mm şi mai jos cu 16 mm, fiind mai greu cu 30 de kilograme.
Interior:
Respectă la milimetru misiunea BMW, accea de a se mula perfect pe șofer și de a face tot posibilul să îi țină privirea la drum, toate butoanele sunt la îndemână și te obișnuiești imediat cu poziția lor. În plus, head-up display-ul face minuni în special la partea de multimedia, în care vrei să selectezi și să asculți o piesă anume de pe stick-ul USB.
Centurile de siguranță sunt integrate în scaune, lucru care mă făcea mereu să dau în gol cu mâna când voiam să găsesc centura din reflex, fără să îmi iau ochii de la bordul mașinii. Apropo de scaune, pot fi folosite cu succes ca fotolii pentru acasă.
Referitor la capitolul spațiu, ai loc suficient la picioare și dacă stai pe bancheta din spate și, surprinzător, chiar mai ai loc de câteva genți în portbagaj chiar și cu plafonul stocat acolo când este decapotată mașina.
Motor, putere, accelerație, consum:
Cei 245 de cai putere benzinari te invită la fugă și te expun la amenzi, dar dacă ai optat pentru un BMW, deja știm cu toții că nu ești cel mai cuminte lup din haită. Nici nu dai bine kick-down pedalei de accelerație că te trezești că trebuie să te ții bine de volan ca să nu ajungi pe bancheta din spate.
Chiar și așa, tot zâmbetul de pe față pe care îl ai atunci când te dai la pedala de accelerație are un preț, consumul este serios:
În oraș nu am reușit să îl scad sub 10,5 litri/100km, iar în afara orașului am reușit să scot un record de 7,8 litri/100 km, în condițiile în care am mers pe modulul ECO și nu am sărit de 130km/h. În momentul în care a trecut un AMG pe lângă mine și l-am folosit pe post de iepure, zâmbetul mi-a revenit pe față, iar consumul a revenit la clasicul 11 litri/100 km. Deh… e benzinară. :)
Tehnologie:
Din seria “butonașe de spectacol”, m-am jucat cu pilotul automat și funcția radar, care detectează dacă ți se bagă o mașină față și viteza cu care merge, încetinește la viteza ei și accelerând din nou la viteza setată de tine, în momentul în care mașina respectivă se dă la o parte. Este ideală pentru mersul pe autostradă.
Mi-a plăcut opțiunea care îți închide ușile și portbagajul atunci când nu le închizi tu bine. E ideală pentru posesorii de BMW cu pasageri barbari, care trântesc de obicei ușile ca la tractor.
Merită încercat BMW Connected, care are o serie de aplicații (Deezer, Twitter etc.) pe care ți le afișează pe display-ul mașinii.
Preț:
Prețurile pornesc de la 45.880 euro (cu TVA) pentru modelul Standard 420i cu 184 de cai putere și ajung până la 69.688 euro (cu TVA) pentru modelul M Sport 435d xDrive cu 313 cai putere.
Modelul pe care l-am testat costă 68.496 euro (cu tot cu TVA), dar asta datorită opțiunilor de pe el. Fără ele ar costa 54.436 euro (cu TVA).
Puteți descărca lista de prețuri și catalogul de pe site-ul BMW.
Concluzie:
BMW Seria 4 este o mașină pentru care am scos din articol partea cu plusuri și minusuri din simplul motiv că în afară de preț nu i-am găsit niciun minus, în schimb am atâtea plusuri încât o să pară că mi-am pierdut obiectivitatea. Ferice de cei care o au în garaj, succes celor care vor să o aibă (me included). :)
———————————————————————————————-
Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!
5 comentarii Adaugă comentariu
Pacat ca ai uitat sa porti centura de siguranta :P
@eBogdan, o purtam, monșer, dar nu se vede din unghiul din care era făcută poza. Bipăia jucăria în ultimul hal dacă nu o purtam. :)
e rapida, e frumoasa dar e cat o casa (la pret)
trebuia adaugat la final… bmw seria 4 se adreseaza doar managerilor de proiect, directorilor de banca, patronilor de baruri cu pacanele ;)
Pai ce sa zici si tu daca Bmw te.a invitat? Doar nu era sa o faci de ras… Orice motor de la Bmw de 2L e vai si amar. E esecul Bmw la toate seriile. Daca era un 430..435..440 te credeam cu acceleratia si vai ce puternica e..dar cu 420 las.o jos ca e moarta…o motorizare foarte proasta si lenesa…