Închide

Ce vrei să cauți?

Test Drive: Renault Megane GT (2016)

În urmă cu două weekend-uri am avut avut ocazia să mă joc timp de câteva zile cu o jucărie fâșneațo-franțuzească pe nume de talon auto Renault Megane GT.

Având în vedere sezonul de lucru, am dat o fugă pe litoral, unde am făcut ping-pong între Vamă și 23 August. În continuarea articolului, o să înșir câteva impresii despre o mașină care întoarce capete, te bagă-n scaun când accelerezi și îți cere doar 22.000 de euro pentru asta.

Renault-Megane-GT

Background

Renault Megane GT este fratele atletic al proaspetei generații de Megane, care pregătește publicul pentru versiunea RS, încă neieșită de pe porțile laboratoarelor sportive Renault.

Renault-Megane-GT-2mai

Modelul testat

Renault Megane, 1.6Tce (benzinară), 205 cai-putere, cutie de viteze automată.

Renault-Megane-GT-lateral

Exterior

Renault Megane GT știe să facă două lucruri mari și late: să te super-distreze și să întoarcă peste tot capetele oamenilor. Al doilea lucru grație designului agresiv desăvârșit cu ajutorul farurilor și stopurilor care își lasă amprenta în întunericul nopților.

Este o plăcere fantastică când te apropii de mașină pe timp de noapte și se aprind stopurile cu o formă diabolică, parcă spunându-ți “hai să colorăm noaptea!”.

Renault-Megane-GT-spate

Interior

Mașină de curse direct. Scaunele super-sport care te îmbrățișează și te țin într-un puf corect, volanul care pur și simplu nu te lasă deloc să iei ambele mâini de pe el și linia bordului care îmbină minimalismul cu stilul sportiv al GT-ului.

Piesa de rezistență fiind neoanele poziționate pe interiorul celor patru uși, pe linia consolei centrale dintre scaune și care își schimbă culoarea în funcție de modul pe care îl selectezi: pentru normal sunt albastre, pentru sport sunt roșii, iar pentru confort sunt mov.

Nu prea m-am înțeles cu consola centrală pe parte de multimedia și climă. Încă nu m-am obișnuit cu o tabletă pe care să jonglez cu ferestre între schimbatul piesei și scăzutul temperaturii în habitaclu. Am senzația că îmi cam ia ochii de la drum și în lipsa unui copilot chiar aș fi pus în dificultate în timpul șofatului.

Processed with VSCO with c1 preset

Motor, putere, accelerație, consum:

Motorul benzinar de 1,6 își face treaba de minune și dezvoltă o herghelie frumoasă de 205 cai putere, care te trage după ea cu poftă de viteză. Pe autostradă simți accelerația când dai cu pedala de podea chiar și de la viteze mari la viteze și mai mari. Apropo de viteză, la carnețel zice că accelerează în 7,1 secunde de la 0 la 100 de kilometri pe oră, iar viteza maximă este 230 km/h (probabil limitată acolo).

Motorul este suficient de zgomotos cât să îți dai seama că ești într-o mașină sport, dar în același timp este suficient de discret cât să poți avea o conversație în mașină fără să urli ca în club.

Consumul la manual zice că este de 6 litri la suta de kilometri, dar eu nu prea am reușit să îl scad sub 10.1. Desigur, eu am avut-o în teste doar trei zile și am vrut să scot untul din ea și din pompa de la benzinărie.

Renault-Megane-GT-fata

Preț

Modelul testat costă 22.250 euro. Un preț super-ok pentru ce oferă: efectul de coolness, sportivitate, confort, plus o experiență memorabilă de fiecare dată când ieși din oraș cu ea.

Processed with VSCO with f2 preset

Concluzie

Renault Megane GT este o mașină spectacol care te va introduce într-un univers în care ești partenerul de viață al unei vedete. Lumea se va întoarce după tine, te va invidia și își va imagina cum ar fi să fie în locul tău.

Nu vei mai fi tu, ci “individul ăla care are mașina aia sport”, dar nu te va afecta prea tare asta din moment ce îți vei petrece majoritatea timpului la volan, colecționând insecte cu partea frontală a vedetei.

Renault-Megane-GT-insectar

Bonus

Vlog-urile în care Renault Megane GT a făcut parte din viața mea: unu, doi, trei, patru. Enjoy!

——————————

Abonează-te la vlog-ul meu zilnic aici. Rămâi conectat cu ce mai scriu: Dă-mi un Like aici!

Abonare la newsletter

Primesti pe email cele mai noi articole.

Adaugă comentariu